Wydrukuj sobie znaczek

19 września 2006, 10:58

Brytyjska Poczta Królewska umożliwiła swoim klientom... samodzielne drukowanie znaczków pocztowych. To najważniejsza zmiana od czasu wprowadzenia w 1840 roku pierwszego samoprzylepnego znaczka pocztowego.



Pierwsza reklama dla małp

28 czerwca 2011, 10:07

W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.


Gracze

Narra - poloniści pomogą twórcom gier

16 stycznia 2019, 05:54

Literaturoznawcy tworzą oprogramowanie, które będzie wspierało twórców gier. Narzędzia badawcze używane przez polonistów pozwolą szybciej i taniej projektować skomplikowane struktury narracyjne i rozbudowane fabuły na miarę Wiedźmina.


Dobrze czytają, dobrze SMS-ują

3 grudnia 2008, 10:48

Osoby, które biegle czytają i piszą, skuteczniej komunikują się za pomocą SMS-ów. Wg autorki badań, doktor Nenagh Kemp, zadaje to kłam często powtarzanemu twierdzeniu, że krótkie wiadomości tekstowe niekorzystnie wpływają na zdolności językowe, w tym ortograficzne, użytkowników komórek.


Gmail to sekretarka czy listonosz?

16 sierpnia 2013, 10:52

Organizacje broniące praw konsumentów i prywatności są zaskoczone oficjalnym stanowiskiem Google'a dotyczącym prywatności poczty elektronicznej. W toczącej się sądowej sprawie Google złożył właśnie dokument, w którym czytamy: Wszyscy użytkownicy poczty elektronicznej muszą spodziewać się, że będzie ona automatycznie przetwarzana


Śnieżka, Wilma Flintstone czy Marge Simpson po mastektomii. Seria „Survivor” włoskiego popartysty ma wspierać Miesiąc Świadomości Nowotworów Piersi

21 października 2022, 11:54

Alexsandro Palombo (aleXsandro Palombo) - włoski popartysta i aktywista - stworzył jakiś czas temu serię „Survivor”, wspierającą przypadający w październiku Miesiąc Świadomości Nowotworów Piersi. Jego Disneyowskie księżniczki i inne znane animowane bohaterki, np. Wonder Woman czy Wilma Flintstone, przeszły mastektomię, niekiedy obustronną, i prezentują symbol różowej wstążki.


Kiedy kampania społeczna skłania do picia

5 marca 2010, 18:03

Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".


Urządzenia z Androidem narażone na atak

10 sierpnia 2016, 09:14

Podczas konferencji DEF CON 24 eksperci poinformowali o istnieniu czterech dziur w sterownikach dla chipsetów Qualcomma przeznaczonych dla Androida. Qualcomm to główny dostawca chipsetów LTE. Należy doń 65% tego rynku, zatem problem może dotyczyć nawet 900 milionów smartfonów i tabletów.


Nago na starożytnej ulicy?

3 lutego 2007, 13:23

Akty męskie są czymś powszechnym w sztuce starożytnych Greków. Do tej pory historycy sądzili, że to tylko sposób przedstawiania ludzkiego ciała, a sami mieszkańcy na co dzień chadzali w ubraniach. Ostatnie badania wykazały jednak, że sztuka mogła być dużo bliższa realiom życia niż wcześniej sądzono.


Kampanie społeczne mogą nasilać uprzedzenia

11 lipca 2011, 11:10

Kampanie, których autorzy mówią ludziom, że nie powinni żywić uprzedzeń, mogą wywierać skutek odwrotny do zamierzonego. Psycholodzy z University of Toronto Scarborough uważają, że gdy ludziom odbierze się wolność samodzielnej oceny różnych wartości i zachowań, może to skutkować pojawieniem się wrogości wobec docelowego obiektu, np. społeczności.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy